Sebaik-baik kamu adalah yang mempelajari Al-Qur'an dan mengajarnya" (Hadith riwayat Bukhari) "Mereka yang membaca Al-Qur'an dan dia mahir didalamnya maka ia bersama para malaikat pencatit yang mulia. Mereka yang membaca Al-Qur'an sedangkan ia tidak lancar bacaannya dan payah baginya untuk membaca maka untuknya dua pahala." (Hadith riwayat Bukhari dan Muslim) "Bacalah Al-Qur'an kerana sesungguhnya ia akan datang pada hari Kiamat memberi syafaat kepada pembacanya." (Hadith riwayat Muslim)

.: MaJLis KHaTaM aL-QuRaN SKS :.

Pada hari Khamis 17 September 2009 bersamaan 27 Ramadhan 1430H pihak panitia Agama Islam telah mengadakan majlis khatam al-Quran peringkat sekolah sempena program ihya' Ramadhan pada tahun ini. Majlis ini telah diadakan dengan jayanya bertempat di Masjid Raja Muda Musa, Semenyih.

Seramai 20 orang pelajar lelaki dan perempuan tahun 6 telah terlibat dalam majlis khatam Quran ini. Majlis dimulakan tepat pada pukul 8.30 pagi dengan dipengerusikan oleh Ustazah Shafurah. Turut serta dalam majlis ini ialah GPK Hal Ehwal Murid Puan Hjh Maimun dan GPK Koko Cikgu Yusuf. Majlis khatam ini telah dipimpin oleh Us. Faizal dan Us Hanif. Selepas selesai majlis khatam telah diadakan penyampaian sumbangan hari raya untuk anak yatim dan seterusnya penyampaian cenderahati kepada guru-guru pembimbing dan peserta tadarus. Majlis berakhir pada pukul 10.30 pagi.

Pihak panitia mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru dan pelajar yang terlibat dalam menjayakan majlis ini. Semoga majlis seperti ini akan diteruskan lagi pada masa akan datang.










MAJLIS KHATAM QURAN SESI PETANG

masa : 2.30 petang
tempat : dewan SK Semenyih
pengerusi majlis : Cikgu A.Rahman
Imam : Sheikh Muhd Zukri, Ustaz Lutfi, Cikgu Jamidi

dari kiri : Us. Lutfi, Cikgu Rahman, Cikgu Jamidi, Us. Faizal, Us Hanif, Sheikh M. Zukri

Sebelum majlis bermula

Peserta khatam lelaki

peserta khatam perempuan

Murid2 mendengar bacaan Quran dari peserta

Haii..Selamat hari Raya..Maaf Zahir Batin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

waktu semenyih

radio nasyid.fm

Sila download

.

.

guru pendidikan Islam

KETUA PANITIA - USTAZAH NORSIDAH BINTI ABDUL WAHAB .......... USTAZAH JASLINA BINTI JAAFAR .......... USTAZAH NOOR HASLINDA BINTI SALEH .......... USTAZAH CHE ROSMINI BINTI MUSA .......... USTAZAH ZABEDAH BINTI H.A HASSAN .......... USTAZAH NORLIZA BINTI HUSSIN ............ USTAZAH ZURAIDAH BINTI JAPRI ........... USTAZAH SITI AIDA BINTI KEMAD .......... USTAZAH NORLIZA BINTI HUSSIN .......... USTAZAH ZAUYAH BINTI ZAKARIA ........... USTAZAH NOOR AZILA BINTI CHE ABU BAKAR ............. USTAZ MUHD LUTFI BIN AHMAD

.

.

guru j-QAF

jqa

mutiara kata

misi j-QAF SKS

UNTUK MEREALISASIKAN MISI INI KAMI AKAN :

-MERANCANG, MENGURUS DAN MELAKSANAKAN AKTIVITI PEMBELAJARAN YANG BERKUALITI BERASASKAN TEKNOLOGI TERKINI SECARA HIKMAH, AMANAH DAN BERKESAN

-MENGGALAKKAN PENGLIBATAN AKTIF DALAM PEMBELAJARAN YANG MENARIK

-MEMBIMBING PELAJAR DALAM PEMBENTUKAN SAHSIAH YANG MULIA MELALUI AKTIVITI YANG
DIJALANKAN

kalamullah

kementerian pelajaran

Kementerian Pelajaran Malaysia

link ilmiah









akhbar